Gangguan mental menjelang final

3:01 PM Pathon Pilus 0 Comments




Adus~~~
Exam la polak~
urm...warak2...warak2.. :)



my final exam for this semester sudah dekat sangat. risau sudah berada dalam benak fikiran aku ni. EH lupa nak kasi salam!! Salam semua. Bersiaran lagi kita di blog gua. Actually, aku risau hah. Macam mana nak skor untuk this semester. Susah otak nak fikir ni LOLx!!


Jom-jom kita recall balik macam mana nak
jadi seorang mahasiswa dan mahasiswi cemerlang



1. Niat

~ niat di hati nak beli ude, sungguh menarik tari melayu... * sambil tangan melentuk2 mungkin* T____T. Bukan ini yang aku maksudkan la weh. Semua bermula dari niat. Kenapa aku jejak kaki ke UiTM Shah Alam ni? Kenapa aku hari-hari mandi pagi sebelum pergi kelas?Ni big problem jugak sebab kekadang niat di hati aku ni terpesong sedikit. Selalunya membebel jika nak pergi kelas pukul 8 pagi. T_______T

2. Usaha

~ berusaha untuk rajin dan berusaha untuk bertindak. Bagi aku, aku kena ada orang paksa baru aku bertindak . Kiranya aku ni seorang yang reaktif. Ala, senang cerita result bagus, kerja bagus, hidup bagus, DUIT MASYUKKKKKK!!!






3. Tawakkal dan Doa

~ Yes!! ini penting Encik Own. Everything done. SO, kita harus berdoa supaya segala yang diusahakn diberkati oleh NYA. Jangan doa sekali pastu membebel permintaan tak dimakbulkan. Sila istikamah dalam perbuatan.












p/s: andai tidak mencapai target jugak. Setelah ketiga steps di atas sudah dibuat. Maka ingatlah ada hikmah di sebalik kegagalan, tanpa kegagalan kita takkan kuat untuk menempuh hidup akan datang. Tak gitu adik-adik?
haha









0 comments: