Hospital + Klinik swasta=tetapkan harga yang melampau!

12:05 AM Pathon Pilus 1 Comments

Kenapa jadi macam nie?
aduh~!
Semua pesakit telah membuat aduan bahawa mereka telah dikenakan cas yg tinggi malahan beribu2...apakah yang terjadi sebenarnya?

ayat yg slalu digunakan... ENTAH LA LABU...-(LABU LABI)...

Hurm...

Ada la Pak Cik nie...dia sakit mata...aku terdengar la perbualan pak cik nie dengan doktor...

P.CIK:Kenapa dengan mata saya doc?
DOC:Pakcik kena alahan atau somtin nie...mungkin pada aktiviti harian...
p.CIK:Jadi..apa yg sya perlu buat...?
DOC:saya bagi ubat nie..(sambil menunjukkan ubat mata titis yg macam EYE MO 2...)
P.CIK:Berapa harga 1 ubat nie?
DOC:1 nie RM 100++ pak cik...mngikut kepada jangkitan alahan di mata pakcik...
P.CIK:Mahalnya...pak cik pi hospital kerajaan,murah ja...
DOC:Nie ubat kuat pak cik...

Selepas beberapa ketika:
Pakcik 2 pon berlalu depan aku dngan muka yang amat sedih...

MORAL:org pegi klinik nak sembuh...doktor plak yang menambah PARAH kat PESAKIT!!!

PATUT tak?
TAK kan?

2 baru ubat titis...kalau operation?
Kalau korg nak pegi klinik2 cam nie...korg tanya la dulu HArga dia erk?
kekadang benda RM 5 pon boleh jadi RM500...






Korg pilih la docter mana yang layak untuk korang berdasarkan gamba2 diatas nie...hehe
PEACE!!
Fikir2kanlah dan selamat beramal!!

JAGA2 SEBELUM ANDA TERKENA!!!