Korang terpikir ke tak?

3:26 PM Pathon Pilus 0 Comments

Selalunya,kita slalu dengar org DULU cakap...yang muda perlu hormat pada yang tua...

OK...

Atceli,aku nak berkongsi la ngan korg,kenapa bila orang MUDA dapat LEBIH dari YANG TUA...TUA akan MERADANG?Pelik kan?

antara alasannya,

TUA:kami tua,mesti la dapat lebih,kami ada banyak PENGALAMAN!!!
MUDA:saya ok JERRRRRR...

moralnya:kita nie manusia...mmg la kena hormat pada yang tua...tapi perangai yg tua 2 sentiasa x puas hati 2?camne plak kan?

Contohnye la...
Sorry 2 say...ANUGERAH SKRIN aritu...kenapa Shamsul si anak Yusof Haslam nie dapat banyak kritikan dari banyak pihak...



ura2 cakap:dia nie baru jadi pengarah,dah dapat title...mng anugerah plak 2...gune kabel AYAH la 2...

Astaghfirullahalazim...x baik2...

benda ketentuan ALLAH kan...kenapa x puas hati?kalau korg x menang,maknanya ada la 2 kesilapan kata mana2...kenapa nak serang org 2,orang nie?pelik la manusia zaman sekarang?

KITA KENA BELAJAR TERIMA KENYATAAANNNNN!!!!

Cuba kita berfikir sejenak...kenapa di BARAT,diorang boleh je terima semua nie...kan?
sebab 2 la DR.M penah kata..MELAYU MUDAH LUPA!!!
Pantang tgok kejayaan org,sedar laa...berdiri diatas kaki sendiri...

contoh lain yang boleh dikatakan baik adalah:



Justin Bieber...dia baru umur setaun jagung....MENANG 4 AWARD la BEB!!!
Artis2 lain x cakap papew pon...lagi sokong lagi ada la...
sbb 2 la negara2 dorg maju...sbb x der sangat perangai PHD (PERASAAN HASAD DENGKI)..

Anyway,pada yang terasa 2...mintak maaf banyak yer...
PEACE NO WAR!!!

Konklusinya:YANG TUA JUGA PERLU HORMAT PADA YANG MUDA...

Sekian~~

0 comments: