Hari ini aku menangis

8:45 AM Pathon Pilus 0 Comments

Salam semua...hari nie aku x tau kenapa aku menangis seorang diri...teringatkan keluarga di rumah,teringatkan abah,kak teh,kakak,n semua yang ada....teringat tangisan anak saudara yang comel2...kenapa aku tetiba jadi macam nie?

Saat pelukan dan ciuman dari Ahmad Iman tetap aku ingat dan sedang bermain di fikiran aku sekarang...

sambil menatap wallpaper lappy aku yang menenunjukkan kak teh yang telah konvo...teringin sekali aku rasa seperti itu....aku rasakan seperti perjalanan yang jauh untuk aku tempuhi hari demi hari...


mungkin masih rindu pada mereka..semalam sempat bermain dengan Ahmad Iman dan Ahmad Adha di i City Shah Alam berdekatan dengan pintu belakang UiTM sebelum dorang teruskan perjalanan ke Pahang untuk balik kampung sempena cuti sekolah..

Boleh ke aku hadapi lagi hidup di UiTM nie?kenapa aku rasa aku x layak berada disini...aku x selesa berada di sini...aku rasa seolah2 aku perlu berada di tempat lain?KENAPA??

soalan ini berulang kali bermain di fikiran aku..ia bukan sebab apa2...tapi hati yang tidak selesa...adakah pilihan ini betul dari sebelum aku sem 1?

kenapa hati aku rasa tidak senang walaupun kawan2 disini sangat baik...sangat memahami walaupun kadang2 tersentuh hati..

Aku ingin sekali berasa di tempat Kak Teh yang telahpun tamat pengajian tempoh hari....ingin sekali...tapi perjalanan tepat masih jauh...
kenapa air mata aku tidah berhenti lagi?


aku perlukan semangat yang cukup...
aku meminta pada Allah...hanya Dia yang dapat membantu...aku hanya serahkan diri aku pada takdir yang Allah tentukan...kata orang tua2...Allah akan beri kita kehidupan lebih baik dari yang kita harapkan...mungkin di dunia...atau di akhirat...cuma masa sahaja kita x tau...

Aku kata2 seseorang..."YOU CAN DO IT!"
but...arghhh....it so hard to accept in here...REALLY~

apa yang perlu buat...kuatkan pendirian...iman dan lain2...aku perlu kuat...walaupun disebaliknya...aku perlu senyum walaupun sebaliknya ada tangis yang perlu aku sembunyikan....
sungguh perit aku rasakan...

HANYA ALLAH YANG DAPAT MENOLONG..
KITA PERLU BERUSAHA APA YANG KITA MAMPU..


0 comments: