Perangai Kawan2

2:06 AM Pathon Pilus 0 Comments

Salam blogging sumer...

hari nie aku nak cakap pasal perangai kawan2 yang korang rasa annoyed...
opps...sori la kalau aku tulis nie korang terasa...tapi x leh tahan la...macam nak tumbuk je muka...

kalau korang yang baca nie kawan2 aku 2...mintak maaf la noh...bukan apa...juz macam nie je nak tegur korang...kalau terasa...korang sorang2 je pon...aku x kutuk korang kat depan orang ramai pon ok...chillex...


1-kawan yang suka ambik kesempatan kat korang...

2-kawan yang hutang korang...tapi time orang hutang kat dia...x sabar nak mintak balik padahal dia tau orang x de duit...

3-orang yang tau pasal harta benda korang,bila pinjam atau tumpang saja buat der walaupun buat harta korang 2 kotor bagai...

4-jenis baik depan korang...tapi belakang suka buat citer2...

5-orang nak tikam korang dari belakang sebab jeles ngan apa yang korang ada sekarang...

6-jenis nak sembunyi2 rahsia padahal kalau citer korang dia nak tau sangat sampai STALKER fb,blog dan sebagainya...

7-suka buat muka innocent kalau korang x puas hati...pas2 dia suka tegur kita..padahal dia sendiri rasa bengang kita tegur dia pulak...geli la dowh..

8-kawan yang tau dia buat salah tapi buat derk je sampai bila2..

9-jenis letak beban kat kawan2.Contoh:tugas dia...tapi dia bagi kat kita dengan alasan..."aku x pernah buat lah...aku x terror.."
whatever! shit la lu perangai macam nie padahal ko tau...

10-jenis suka tengok kita susah...tapi time dia susah...canang habis kat fb yang dia itu...dia ini...perlu ke simpati what call huh?
simpati yang boleh classified sebagai "publisiti murahan" gituu...



antara banyak2 nie...mana korang pilih?ish...mesti ada jugak lah salah 1 perangai benda alah nie kat kawan2 korang...aku buat post nie bukan nak kutuk ke apa...
tapi aku x tau macam mana nak bagitau korang[kawan] yang korang annoyed,annoying and will forever annoying man!

hope korang paham la eh...ingat...jangan ingat diri korang je tau menilai diri orang...orang yang diam pon boleh banyak cakap dari korang ok...jangan anggap orang lain nie rendah dari korang x seberapa 2...ingat...kita nie manusia biasa...ada cara2 tersendiri...

walaupun korang agak menyakitkan hati...tapi,korang tetap kawan aku and berdoa agar korang berubah nanti...

cakap banyak pon x guna kalau masuk telinga kanan...kuar telinga kiri...
saya manusia biasa dan anda juga manusia biasa...
minta maaf sekali lagi kepada pembaca yang terasa hati..

bkankah sebagai kawan kita patut bersifat seperti KAWAn dan bukan bersifat seperti MUSUH?

ask yourself..

KALAU SUKA BOLEH LIKE!

0 comments: